دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مرکز بهداشت کشوری مطرح کرد؛

 روش‌های تشخیص کرونا به کمک اندازه‌گیری دمای بدن/ تب در کرونا چند روز طول می‌کشد؟

تب زمانی مربوط به بیماری کرونا می‌شود که با علایم دیگری از جمله سرفه و تنگی نفس همراه باشد.
کد خبر : 620643
تب



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، به گفته مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC)، تب زمانی به کرونا مربوط می‌شود که در کنار علائم سرفه، تنگی نفس، درد عضلانی، لرز و از دست دادن ناگهانی حس چشایی و بویایی ظاهر شده باشد.


به‌ عبارت‌ دیگر، احتمال اینکه تب به ‌تنهایی در فرد کرونایی ظاهر شود بسیار کم خواهد بود. بنابراین اگر یک یا چند مورد از این علائم را مشاهده کردید، دمای بدن را اندازه بگیرید و در صورتی که عدد تب‌سنج بیشتر از ۳۸ درجه سانتی‌گراد بود، وارد شرایط قرنطینه شوید. همچنین توجه داشته باشید که کودکان بیشتر از بزرگسالان کرونا را با تب بروز می‌دهند. در صورت مشاهده تب و آبریزش بینی در فرزند خود، خیلی سریع وارد شرایط قرنطینه شده و با متخصص کودکان تماس بگیرید. کودکان در صورت ابتلا به کرونا با خطر جدی مواجه نخواهند بود، اما می‌توانند میزبان و ناقل خوبی برای این ویروس باشند. به همین دلیل تشخیص سریع بیماری در آن‌ها و ورود به شرایط قرنطینه برای حفاظت از سلامتی اطرافیان بسیار مهم است.


کرونا ویروسی به‌ مراتب پیچیده‌تر از آنفولانزا یا سرماخوردگی است. این ویروس می‌تواند چندین روز بدون بروز علائم در بدن فرد بماند. بررسی‌های سایت HopkinMedicine مشخص کرده است که دمای بدن در کرونا گاهی با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. یعنی ممکن است تب فرد به طور ناگهانی قطع شده و پس از چند روز دوباره ظاهر شود. به همین علت است که نباید با قطع شدن تب، قرنطینه را ترک کرد.


تب کرونا ممکن است بین ۱ تا ۱۴ روز به طور مداوم یا مقطعی طول بکشد. به همین دلیل است که سازمان بهداشت جهانی به بیماران کرونایی توصیه می‌کند از زمان ابتلا تا ۱۴ روز خود را قرنطینه کرده و تنها در صورت منفی شدن تست PCR قبل از این تاریخ، قرنطینه را به پایان برسانند. قطع شدن علائم، هیچ‌گاه به طور قطعی پایان این بیماری را نشان نمی‌دهد و احتمال انتشار آن حتی در دوران نقاهت وجود خواهد داشت.


انتهای پیام/۴۱۶۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته